Probíhající oprava Tatry

15.06.2020

Je to již více než rok, co nás protékající nádrž donutila započít rekonstrukci naší výjezdové Tatry a nastal tedy čas abychom Vám nastínili, co nás v průběhu prací potkalo, a že toho není málo. Na začátek se sluší podotknout, že touto dobou měla být rekonstrukce dávno hotová, ale jak už to u podobných realizací bývá, všechno zdaleka nešlo podle představ. Původní plán zněl vcelku jasně - vyměnit původní nádrž za novou, obrousit karoserii a znovu ji nalakovat, toť vše. První problémy na sebe však nenechaly dlouho čekat. Po sundání nástaveb jsme zjistili, že pouhopouhé obroušení nebude zdaleka stačit. Většina plechů a také spodních částí rámu totiž byla silně zrezivělá a ponechání tedy nemělo sebemenší smysl. Nespočet hodin jsme tedy strávili tím, že jsme odvrtávali veškeré oplechování a "zdravé" části rámu zbavovali původních vrstev laku. Následně jsme s Milanem Kosnarem (obrovsky mu tímto děkujeme za dosavadní práci, kterou pro nás udělal) vyměnili vadné části konstrukce a doplnili je i něčím novým. 

Když jsme totiž zjistili jak na tom nástavba je, rozhodli jsme se původní plány "trochu" přehodnotit. Po konzultaci s obcí, zda by bylo možné navýšit původní rozpočet na opravu, jsme totiž rekonstrukci vzali podstatně více zgruntu. Ve jménu lepší využitelnosti prostoru se tedy najednou neodřezávaly pouze zrezivělé části, ale už i ty rzí nedotknuté a ruku v ruce s tím jsme také začali vyměřovat rolety a pojezdy. Z několika týdenní se tedy rázem stala několika měsíční práce. Věříme však, že se nám toto úsilí v následujících letech vrátí. 

Po dokončení rámů nástaveb a přípravě oplechování, se naše pozornost přesunula k rámu samotného auta. Ačkoli se zdál na první pohled v dobrém stavu, bližší pohled ukázal, že i tato část si vyžádá naší péči. V první fázi jsme tedy Tatru odvezli k Milanovi Škabradovi do Lochovic, který vyvařil některé příčníky a vyměnil tři vzduchové měchy. Naše práce následně pokračovala v kompletním obroušení rámu, natření antikorozní barvou, základovou barvou a nakonec barvou na podvozky. Aktuálně tedy rám září novotou a budeme věřit, že se mu v následujících letech vyhne rez obloukem :).

Za poslední měsíc jsme pak provedli zkušební osazení nádrže a obou nástaveb na rám a nyní zkoušíme, zda vše pasuje jak má. Jakmile v rekonstrukci výrazněji pokročíme, opět o nás uslyšíte.

Ondřej Peták

sdh Chodouň 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky